2016. július 6., szerda

Van konkrét jövőképed?


Amikor vezető pozícióba kerültem a kompetenciák körében új elvárással találkoztam, mégpedig a jövőkép formálásával.  
Bár értettem, hogy miről szól a dolog, a csírája bennem volt, hiszen pár hónappal korábban kezdtem el az MBA tanulmányaimat nemzetközi képzésben, mégsem éreztem kényelmesen magam ettől az elvárástól.  Azt gondoltam, hogy egy specifikus terület újdonsült vezetőjeként nem az én feladatom a cég hosszú távú jövőjével foglalkozni. 

Mi is jövő alkotásának  és formálásának kompetenciája?


A vállalat így fogalmazta meg : azok, akik a saját jövőjüket tudatosan teremtik, folyamatosan figyelik azt mi történik belül és kívül, és döntést hoznak nap mint nap annak érdekében, hogy megteremtsék a jövőbeli növekedés lehetőségét.

 A cégnél regionális átalakítások miatt rohamos növekedés indult be, amihez szükség volt a régi struktúrák megváltoztatásához, ami minden területre kiterjedt. Tökéletesen világossá vált számomra, hogy a felsővezetők által 3-5 évre előrevetített képhez, és a célok megvalósításához a saját területem jövőképét az én feladatom megalkotni.

Ez így működik nagyban és kicsiben, a vállalkozásban és a magánéletben.

A jövőképet nem elég megalkotni, tenni is szükséges a megvalósulásáért, különben csak álom marad. A jövő nem a véletlenek műve, hanem mi magunk  teremtjük. Lehetőségünk van a képzelő erőnk által alakítani a saját tapasztalatainkat, megteremteni jövőnket.
Nem mindegy, hogy a képzelő erő által tudatosan formáljuk a lehetőségeinket vagy a szokások hatalmának engedve a tudatalatti automatikusan működtet.

Olvasd el mégegyszer mit tartalmaz a jövő megalkotásának készsége: 
Akik a saját jövőjüket tudatosan teremtik, folyamatosan figyelik azt mi történik belül és kívül, és döntést hoznak nap mint nap annak érdekében, hogy megteremtsék a jövőbeli növekedés lehetőségét.

Ízlelgesd ezt a mondatot rejtett kincseket hordoz.

A jövőkép az egyik mozgatórugója minden vállalkozásnak függetlenül a méretétől. És nem csak a vállalkozásnak, hanem az egész életnek, az életednek.

Azt gondolom, hogy azok az egyéni vagy mikrovállalkozók, akik a megszerzett tudásukat, tehetségüket vagy képességüket kívánják kamatoztatni és abból pénzt keresni, nem feltétlenül a vállalkozásuk mérete, jövőképe a legmotiválóbb tényező, mint ahogy nekem sem. A vállalkozás olyan pénz kereseti forma, ami szerves része az elképzelt életnek és lehetőséget ad az óhajtott életvitel megvalósításhoz.

Tehát gondolkozz a jövődön és tedd fel a következő kérdéseket:

  • Mi az amire igazán vágysz?
  • Hogyan akarsz élni 1-2, 5-10 vagy 30 év múlva?
  • Most mi az az egy valami (tárgy, tudás, élethelyzet), ami jelentősen változtatna az életed minőségén?


Gondold át ezeket a kérdéseket, a válaszokban vannak a rövid és hosszútávú pénzügyi céljaid.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése